فعال ترين بيمه چي فعال ترين بيمه چي .

فعال ترين بيمه چي

از سازه آبي شوشتر ديدن كنيد

 

 

سازۀ آبي شوشتر


كشور ايران از زمان گذشته تا به امروز از لحاظ ساختار معماري زيبا و بي نظيرش در جهان شناخته شده مي باشد . آثار تاريخي بسياري در ايران به جا مانده است كه هر يك از آن ها داراي زيبايي معماري خاصي از آن سرزمين مي باشد.
يكي از اين معماري ها ، در عصر هخامنشيان مي باشد. اين بناهاي معماري انسان را غرق در حيرت مي كند. يكي از اين بناها در شهر شوشتر است . يك سازۀ آبي ، كه به علت ساختار بي نظيرش در قسمتي از استان خوزستان ، گردشگران و توريست ها را به سمت خود جذب كرده است و اين سازه در فهرست جهاني يونسكو هم ثبت شده است . اين معماري تاريخي ،جز بزرگ ترين مجموعه صنعتي دنيا قبل از انقلاب صنعتي مي باشد و با استفاده از معماري آن اطلاعات خوبي از ايران باستان را در اختيار ما قرار مي دهد و چون در زمان ساخت و دوره اي كه ساخته شده است ،يكي از بي نظيرترين جذابيت هاي فني و معماري در جهان محسوب مي شود.
قدمت اين سازه به زمان حكومت داريوش بزرگ و قرن پنج قبل از ميلاد مي رسد و از زمان هخامنشي تا ساساني به وسيلۀ طراحي هاي دقيق و به صورت مهندسي شده ، مجموعه اي به هم پيوسته از پل ها ،آسياب ها ،آبشارها ، كانال ها ، تونل هاي بزرگي از هدايت آب را به وجود آورده اند تا بتوانند از آن آب استفاده كنند. البته كه فقط بخشي از اين سازه باقي مانده است اما چون آب به داخلش ريزش پيدا كرده است و آبشارهاي مصنوعي ، يك زيبايي خاصي را به وجود آورده است كه تبديل به يك حوضچه شده كه به آن واريز مي شود.
تاريخچۀ اين سازه آبي
اين سازه آبي بي نظيرترين اثر براي استفاده درست از اين آب در دوران كهن مي باشد . يك مجموعه كه داراي تونل ها ، كانال هاي فرعي ، آسياب هاي آبي كه در ارتباط با هم و در نظر زيادي با هم كار مي كنند و نحوۀ كار كردن آن به اين صورت است كه سد گر گر كه مسير رودخانه اي را مسدود نموده و آب در پشت آن جمع شده تا به يك تونل كه بر تخته سنگ ساخته شده برسد. اين تونل ها ، آب را به يك مجموعه اي هدايت نموده و از اين طريق آب ،به داخل كانال هاي متعددي ، جريان مي يابند، و آب ،آسياب را مي گرداند و آبشارهايي را به داخل حوضچه مي ريزد . اين حوضچه حتي زماني كه كمبود آب است به مردم كمك مي كند. به دليل وجود رودخانۀ كارون در كنار شوشتر، شرايط خوبي را از زندگي براي مردم فراهم كرده است . حتي مردم مختلفي هم خواهان اقامت در آن جا هستند . شهر شوشتر در زمان اشكاني ، پايتخت پادشاهان محلي خوزستان بوده و اين شهر در زمان ساساني هم به شهرت رسيد و مشهورترين دورۀ خود را سپري نمود.
از اين شهر شوشتر به عنوان موزه و سازۀ آبي ياد مي شود اين سازۀ آبي در شوشتر به عنوان يك اثر بي نظير در فهرست جهاني يونسكو، توانسته توجه خاص را به خود جلب كند.

بنابراين به شما توصيه مي كنيم كه از سازه آبي شوشتر حتماً ديدن كنيد. البته بايد بدانيد كه مسافرت چه ريسك هايي دارد و براي آن ها هم فكري كرده باشيد. براي جلوگيري از خطرات در سفر، اقدامات احتياطي و در نهايت بيمه را مي توان پيشنهاد داد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۰:۰۷ توسط:تقي لو موضوع: نظرات (0)