فعال ترین بیمه چی فعال ترین بیمه چی .

فعال ترین بیمه چی

از سازه آبی شوشتر دیدن کنید

 

 

سازۀ آبی شوشتر


کشور ایران از زمان گذشته تا به امروز از لحاظ ساختار معماری زیبا و بی نظیرش در جهان شناخته شده می باشد . آثار تاریخی بسیاری در ایران به جا مانده است که هر یک از آن ها دارای زیبایی معماری خاصی از آن سرزمین می باشد.
یکی از این معماری ها ، در عصر هخامنشیان می باشد. این بناهای معماری انسان را غرق در حیرت می کند. یکی از این بناها در شهر شوشتر است . یک سازۀ آبی ، که به علت ساختار بی نظیرش در قسمتی از استان خوزستان ، گردشگران و توریست ها را به سمت خود جذب کرده است و این سازه در فهرست جهانی یونسکو هم ثبت شده است . این معماری تاریخی ،جز بزرگ ترین مجموعه صنعتی دنیا قبل از انقلاب صنعتی می باشد و با استفاده از معماری آن اطلاعات خوبی از ایران باستان را در اختیار ما قرار می دهد و چون در زمان ساخت و دوره ای که ساخته شده است ،یکی از بی نظیرترین جذابیت های فنی و معماری در جهان محسوب می شود.
قدمت این سازه به زمان حکومت داریوش بزرگ و قرن پنج قبل از میلاد می رسد و از زمان هخامنشی تا ساسانی به وسیلۀ طراحی های دقیق و به صورت مهندسی شده ، مجموعه ای به هم پیوسته از پل ها ،آسیاب ها ،آبشارها ، کانال ها ، تونل های بزرگی از هدایت آب را به وجود آورده اند تا بتوانند از آن آب استفاده کنند. البته که فقط بخشی از این سازه باقی مانده است اما چون آب به داخلش ریزش پیدا کرده است و آبشارهای مصنوعی ، یک زیبایی خاصی را به وجود آورده است که تبدیل به یک حوضچه شده که به آن واریز می شود.
تاریخچۀ این سازه آبی
این سازه آبی بی نظیرترین اثر برای استفاده درست از این آب در دوران کهن می باشد . یک مجموعه که دارای تونل ها ، کانال های فرعی ، آسیاب های آبی که در ارتباط با هم و در نظر زیادی با هم کار می کنند و نحوۀ کار کردن آن به این صورت است که سد گر گر که مسیر رودخانه ای را مسدود نموده و آب در پشت آن جمع شده تا به یک تونل که بر تخته سنگ ساخته شده برسد. این تونل ها ، آب را به یک مجموعه ای هدایت نموده و از این طریق آب ،به داخل کانال های متعددی ، جریان می یابند، و آب ،آسیاب را می گرداند و آبشارهایی را به داخل حوضچه می ریزد . این حوضچه حتی زمانی که کمبود آب است به مردم کمک می کند. به دلیل وجود رودخانۀ کارون در کنار شوشتر، شرایط خوبی را از زندگی برای مردم فراهم کرده است . حتی مردم مختلفی هم خواهان اقامت در آن جا هستند . شهر شوشتر در زمان اشکانی ، پایتخت پادشاهان محلی خوزستان بوده و این شهر در زمان ساسانی هم به شهرت رسید و مشهورترین دورۀ خود را سپری نمود.
از این شهر شوشتر به عنوان موزه و سازۀ آبی یاد می شود این سازۀ آبی در شوشتر به عنوان یک اثر بی نظیر در فهرست جهانی یونسکو، توانسته توجه خاص را به خود جلب کند.

بنابراین به شما توصیه می کنیم که از سازه آبی شوشتر حتماً دیدن کنید. البته باید بدانید که مسافرت چه ریسک هایی دارد و برای آن ها هم فکری کرده باشید. برای جلوگیری از خطرات در سفر، اقدامات احتیاطی و در نهایت بیمه را می توان پیشنهاد داد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۰:۰۷ توسط:تقی لو موضوع: نظرات (0)